fredag 2 mars 2012

Kvällens springtur och kyckling med jordnötssås!

Det är fortfarande lite för halt att springa, man kan inte riktigt ta ut steget. Men det var skönt att komma ut en sväng ändå. Nästa vecka tänkte jag öka på distansen lite. Jag tror jag ska lägga på 2 km på ett av passen, det borde vara en lagom ökning. Jag har ofta ökat på för mycket för snabbt och då blir det bara jobbigt. Nu ska jag verkligen försöka komma in en bra rutin och lägga mig på en nivå som passar min vardag som den är just nu. Det innebär nog att det blir några kortare pass på ca 30-40 minuter ett par gånger i veckan och sedan ett lite längre på helgen. Så nu tycker jag att det får bli vår och bart på marken!!

Här kommer receptet på kvällens middag också. Det blev kyckling med jordnötssås och det var riktigt gott om jag får säga det själv. Det innehåller en del kolhydrater så det är väl inget bra lchf recept, men om man som jag inte är så superstrikt med kollisarna utan äter frukt och dyl, så går det bra. :-)


1 kg kycklingfiléer
2 äpplen
1/2 chilifrukt
2 vitlöksklyftor
3 dl grädde
1-2 dl jordnötssmör
ca 1 dl cachewnötter

Bryn den hackade chilifrukten och pressad vitlök i smör.
Lägg i strimlad kyckling och stek tills den fått färg, salta och peppra lätt.
Skiva äpplet och lägg i grytan.
Tillsätt jordnötssmör efter smak. Jag tycker det är gott med mycket.
Tillsätt grädde och låt puttra en stund.
Krossa nötterna och blanda i grytan.
Gott att servera med zucchinipasta eller ris för den som vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar