tisdag 6 mars 2012

Det här med frukt.

Jag skulle nog aldrig kunna ge upp frukt. Speciellt bananer är ett så himlans bra mellanmål som både mättar och är gott. För många så hör ju lågkolhydratkost och frukt inte ihop, det är ju klart att om man vill gå ner mycket i vikt med lchf så är det viktigt att kroppen ständigt är i ketos och då funkar det inte att äta massa frukt.

Men jag är övertygad om att är man nöjd med vikten och bara vill bibehålla den och finna en bra balans i kosten så finns det gott om utrymme för lite frukt. Jag tror att den stora boven är allt vetemjöl man äter på en normalkost i form av pasta, bröd, kakor, såser, pannkakor etc. Det är ju bara en massa energi utan näring. Frukt däremot innehåller förutom fruktsocker en massa vitaminer, fibrer och antioxidanter. Dessutom är det ju så gott :-)

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att fungerar det och du mår bra så varför välja bort den frukt du gillar??
    själv klarar jag äpple bra lr kanske någon klyfta apelsin utan att trigga igång.

    Ett bra o sunt inlägg :)

    SvaraRadera
  2. Tack :) javisst man behöver ju inte krångla till det i onödan.

    SvaraRadera